20 tipp arra, hogy miért sportolj

A szakértők úgy tartják, hogy amennyiben mindennap legalább 30 percet sétálunk, akkor rengeteget teszünk az egészségünkért. A rendszeres testmozgással segítjük a lelkünk és a testünk gyógyulását, ugyanakkor a megjelenő betegségeket is megelőzhetjük.

Ha a sétálás helyett erőteljes testmozgást végzünk, akkor a súlyunkat is karban tudjuk tartani, ami szintén sok embernek kecsegtető ígéret. De miért vegyük rá magunkat, hogy rendszeresen mozogjunk? Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 20 okot.

1. Jobb a szívnek

A szív gondoskodik arról, hogy minden reggel újra felébredjünk, tehát nem szabad elhanyagolni. Az orvosok és a szakértők egyetértenek abban, hogy a testmozgás minden esetben javítja a szívet. Minél többet mozgunk, annál jobb lesz a vérkeringésünk, javulni fog az inzulin-érzékenységünk, és az érelmeszesedéstől is elbúcsúzhatunk.

2. Segíti a fogyást

A megfelelő ételek elfogyasztása mellett a sportolás is segít fogyni. A súlyfelesleg nemcsak a közérzetre van rossz hatással, hanem a szervek működését is gátolja, úgyhogy érdemes mozgással válaszolni a problémára.

3. Kevesebb a csontritkulás

A csontritkulásra azt szokták mondani, hogy együnk kalciumot. Azonban azt kevesebben tudják, hogy a futás, a séta vagy a súlyemelés szintén csökkenti a kockázatát. Az a legjobb, ha valaki már fiatal korában elkezd odafigyelni magára, de ha idősebbek vagyunk, akkor ez a tény se gátoljon minket.

4. Jót tesz a vérnyomásnak

A testmozgás mindig jót fog tenni a vérnyomásnak! Mindegy, hogy fiatalok, idősek, vékonyak vagy kövérek vagyunk, biztosak lehetünk benne, hogy segíteni fog. Arra azonban mindig figyeljünk, hogy a magas vérnyomásban szenvedők csak felügyelet mellett mozogjanak.

5. Stresszoldó

Bizonyára mindenki tudja, hogy sportolás után jobb az ember közérzete. Ez azért van, mert átmeneti felüdülést jelent, fokozza az önbecsülést, és rengeteg endorfin termelésével jár, amit nevezhetünk boldogsághormonnak is. Ha pedig rendszeresen sportolunk, akkor a napi stresszt is kordában tudjuk tartani.

6. Ritkább megfázás

Nem szoktunk a mozgásra úgy gondolni, mind a megfázás megelőzésére, pedig kellene. Több kutatás kimutatta, hogy a sportolók ritkábban betegednek meg, és abból is könnyebben felgyógyulnak. A rendszeresen edző test jobban fel van készülve a megfázásokra, és az immunrendszere is hamarabb reagál.

7. Enyhíti az asztmát

Azok, akik asztmától szenvednek, kerülni szokták a mozgást, pedig a sportorvosok szerint nekik is jót tesz. Itt fontos megjegyezni, hogy az asztma mértékétől függően érdemes szakértővel konzultálni előtte.

8. Csökkenti a cukorbetegséget

Az életmódunk nagy hatással van az életünkre. Amennyiben rendszeresen mozgunk, csökkentjük a cukorbetegséget, ami a keringési betegségek számát is lejjebb viszi. Nyugodtan használjuk a sportot, mint megelőzést.

9. Segíti a terhességet

A kockázat nélküli terhesség mellett nyugodtan sportolhat a kismama. Sok nő a harmadik trimeszterig folytathatja a mozgást, amit érdemes kihasználni. Az izmok erősítése később is jól fog jönni.

10. Rák megelőzése

Igazából nem tudni, hogy mikor alakul ki rák, azonban a halálesetek többsége mögött a túlsúly és a tesztmozgás hiánya is megfigyelhető. Ha sportolunk, akkor gyorsabb lesz az anyagcserénk, így a méreganyag kevesebb időt tölt el a szervezetben.

11. Későbbi öregedés

Ha rendszeresen mozgunk, akkor később fogunk öregedni, vagy legalábbis később fogjuk észre venni magunkon az időskor jeleit. Az egészséges test később betegszik meg, tehát tovább élvezhetjük a kalandokat.

12. Mentális egészség

Az agy fejlesztéséhez nemcsak keresztrejtvényre van szükség, hanem mozgásra. Ezért van, hogy a sportoló idősek néha a fiataloknál is jobban teljesítenek.

13. Jobb szexuális élet

Minél többet mozgunk, annál jobb lesz a szexuális életünk, mivel jól érezzük magunkat a bőrünkben, és a libidó is növekszik. Külön előny, hogy a szerelmes pár mindkét tagja sportol, és akár egyszerre is végezhetik.

14. Az alvási problémák vége

A rendszeres mozgás nemcsak abban segít, hogy elfáradjunk, hanem a feszültséget is enyhíti, így könnyebben legyőzhető az álmatlanság. Ha mindennap sétálunk vagy futunk, akkor este biztosan könnyebben jön álom a szemünkre.

15. Segíti legyőzni az impotenciát

A testmozgás fokozza a vérkeringést, ami az impotencia legyőzésében is segít. Persze, emellett érdemes az életmódot is helyes irányba terelgetni, mivel a túlsúly nem szokott segíteni ezen a problémán.

16. Megelőzi az agyvérzést

Az agyvérzés nem gyerekjáték, de küzdhetünk ellene. Azok, akik sokat mozognak, kisebb eséllyel kapnak agyvérzést, és ha mégis megtörténik, akkor jobbak az túlélési esélyeik.

17. Jó a testnek és a léleknek

A sport fitten tartja a testet, az elmét, de a léleknek is jót tesz. Levezetjük a stresszt, megtanuljuk fegyelmezni magunkat, és élvezzük az endorfin termelését. Minél többet mozgunk, annál erősebben tapasztaljuk az önbizalom erejét, ami az élet különböző területein is jól fog jönni.

18. Javítja a test működését

Lehet, hogy a fiatalokat még nem érdekli annyira az egészségük, de 80 év felett egyáltalán nem mindegy, hogy milyen életet élünk. A tanulmányok azt mutatják, hogy a rendszeres mozgás ilyenkor is segít.

19. Erősíti az izmokat

Bizonyára senkinek sem kell magyarázni, hogy a mozgástól az izmok is erősödnek, ezáltal sokkal könnyebben fogjuk elvégezni a napi teendőinket.

20. Enyhíti az ízületgyulladást

Az intenzív mozgás segíti az izomgyulladás tüneteinek a csökkentését, így a reumás arthritisben szenvedők is könnyebben ellátják a napi feladataikat, kevesebb fájdalmat fognak tapasztalni.

Te a mozgást választod?

Megosztás

Az alábbi írások is érdekesek lehetnek számodra

Szaunázás az edzés részeként? Most utánajártunk!

2022. augusztus 25.|

Mostanában nagyon elterjedt gyakorlat az edzőtermekben, hogy az edzés után néhány percet a szaunában töltenek. A wellness-jelenség számos sportközpontot töltött meg szaunákkal. Sokak számára ez a gyakorlat rituálévá vált.

A testmozgást otthon is el lehet végezni

2022. július 22.|

A testmozgás jót tesz a testnek és a léleknek is, ráadásul hozzájárul ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. A megfelelő mennyiségű sportolás növelheti az energiaszintet, és még a hangulatot is javíthatja.

A vírusok nemcsak biológiai, hanem társadalmi jelenségek is

2022. július 17.|

Minden, amit ebben a világjárványban láttunk, például az egészségügyi dolgozók halála, már korábban is megtörtént. Például az i.e. 430-ban, Athénban kitört pestisjárvány rengeteg orvos életét vette el. Az 1347-es bubópestis idején az ápolónők és a