Fogyókúra, de hogyan? Sport vagy diéta?

Ma már mindenki tisztában van vele, hogy a tartós fogyás egy életmódváltás eredménye, amiért igenis dolgozni kell. Nap, mint nap kell meghozni a döntéseket, amelyek előrébb visznek bennünket az átalakulás útján és amelyek segítségével végre elmondhatjuk: jól érezzük magunkat a bőrünkben!

Azonban a hogyan kérdés már jóval összetettebb, rengeteg helyről kapunk ellentmondásos információkat, amiknek eredményeként könnyedén feladhatjuk a harcot. Az egyik legnépszerűbb mottó ezzel kapcsolatban mostanában, hogy hiába mozogsz, az nem ér semmit, ha nem eszel rendesen. Ugye te is hallottad már, hogy az egészséges életmód 70% diéta és 30% mozgás? Mostanában pedig egyre gyakoribb felvetés, hogy 80% diéta és 20% mozgás. De akkor tulajdonképpen mi is az igazság ezzel kapcsolatban?

Kéz a kézben haladva a siker útján!

Bizony valóban igaz, hogy ha nem tudunk lemondani az egészségtelen, cukros, feldolgozott élelmiszerekről, akkor sajnos sportolás mellett is hiába várjuk a megfelelő hatást, nem fogunk olyan eredményt látni a tükörben, amilyenre valóban vágyunk. Viszont az egészséges étkezés és a testmozgás nem egymást kiváltó dolgok, a kettő együtt adja meg azt a formát, amivel valóban elégedettek lehetünk!

Miért fontos, hogy egészségesen étkezzünk?

Amikor egészséges étkezésről beszélgetünk, sokan a kalória számolgatására gondolnak, pedig valójában egyáltalán nem erről szól! Testünk a bevitt ételeket „üzemanyagként” használja fel, ez ad nekünk energiát az egész napos feladatokhoz. Biztos tapasztaltad már, hogy amikor egy kiadós, kalóriadús ebédből – például hamburger, sült krumpli, pizza – egy nagy tányérral megeszel, utána órákig nehezedre esik bármit is csinálni, vagy egyáltalán koncentrálni. Éppen ezért, hiába csak egy pizza az egész napos étkezésed, attól még nem fog működni a diéta.

A legfontosabb az egészséges étkezés tekintetében, hogy változatosan együnk és igenis jó minőségű szénhidráttal, zsírral és legfőképp fehérjével lássuk el szervezetünket. A sok zöldség, a fehérjék, a rostokban gazdag ételek, mint például a reggeli zabkása, mind olyan opciók, amelyek energiával töltenek fel, nem zsírosítanak, nem nyomják fel feleslegesen az inzulin szintedet, így pedig könnyeben fogsz tudni fogyni is.

De miért fontos a mozgás a diéta mellett?

A napi kalóriaégetésünk legnagyobb mértékben abból áll, hogy szervezetünk működteti saját magát. Vagyis a legtöbb kalóriát azzal égetjük, hogy szerveink és izmaink megfelelő módon működnek! Bizony, már azzal is rengeteg kalóriát elégetsz, hogy reggelente felkelsz és végig csinálod a napot. Az izomzat fenntartása azonban ezen folyamaton belül is rendkívül kalóriaigényes, vagyis minél nagyobb izomzatot építesz ki magadon, annál több kalóriát tud a tested elégetni a nap folyamán – sőt pihenés és alvás közben is! Ez már nem is rossz motiváció a mozgásra, ugye?

Ráadásul a mozgás energiát ad, sokkal könnyebben veszed a napi kihívásokat, aminek eredményeképpen még este is figyelni tudsz a diétára és nem akarod kifosztani a hűtőt egy kis megnyugtató pizzázásra! Mindemellett az anyagcserét is nagyban meggyorsítja az edzés, nem véletlenül szokták tanácsolni, hogy ha lehet, kezdd a napot egy kis testmozgással!

Látjuk tehát, hogy az életmódváltás egy komplex folyamat, helyes táplálkozás és testmozgás együtteseként fogjuk tudni elérni azt az eredményt, amitől valóban kicsattanó formában érezhetjük magunkat!

Megosztás

Az alábbi írások is érdekesek lehetnek számodra

Az egészséges életmód alapjai

2021. július 8.|

Sokan úgy gondolják, hogy egyik napról a másikra képesek változtatni a szokásaikon, és egészséges életmódot kezdhetnek. A valóságban ez nem így szokott történni, hiszen mindenhez idő és megszokás kell. A szakértők szerint általában huszonegy nap

Fogyókúra, de hogyan? Sport vagy diéta?

2020. július 8.|

Ma már mindenki tisztában van vele, hogy a tartós fogyás egy életmódváltás eredménye, amiért igenis dolgozni kell. Nap, mint nap kell meghozni a döntéseket, amelyek előrébb visznek bennünket az átalakulás útján és amelyek segítségével végre