Miért nem mindegy az, hogy milyen terepen kezdünk el futni?

Ha fontos számunkra az egészségünk, akkor elengedhetetlen, hogy az életmódunkba beépítsük a rendszeres sportot is. Természetesen az sem mindegy, hogy milyen ételeket fogyasztunk. Életmódváltáskor érdemes elkerülni a fehérliszttel készült pék árukat és tésztaféléket, a túlságosan olajos dolgokat, illetve a finomított cukrot.

Ha az életmódváltást pedig valóban komolyan gondoljuk akkor nem csak arra kell odafigyelni, hogy mit eszünk és mennyit sportolunk, hanem arra is, hogy mit iszunk. A legjobb, ha a tiszta vizet válasszuk folyadékpótlásra.

A futás az egyik legnépszerűbb mozgásforma

Való igaz, hogy eleinte ki kell tapasztalni azt, hogy számunkra melyik mozgásforma lesz az igazi, de szerencsére ez nem vesz igénybe sok időt. Míg egyesek például imádnak futni, mások a futócipőre se tudnak ránézni. Pedig a rendszeres futásnak számos jótékony hatása van, ezúttal annak járunk utána, hogy hol, és hogyan érdemes elkezdeni a futást.

Sokan úgy gondolják, hogy a futás az egyik legnépszerűbb, legolcsóbb, és legtermészetesebb mozgásformánk, éppen ezért világszerte az emberek milliói járnak el akár napi rendszerességgel futni. Futás közben értelemszerűen elkezd megemelkedni a pulzusunk, ez pedig jóval magasabb lesz, mint nyugalmi állapotunkban. A futás az izmainkat is igénybe veszi, de egyáltalán nem mindegy az, hogy hogyan, és milyen terepen állunk neki futni.

Miért nem mindegy, hogy hogyan, és milyen terepen kezdünk el futni?

Mint minden mozgásforma esetében, ilyenkor is nagyon fontos a fokozatosság, hiszen futással is meg tudjuk terhelni a szervezetünket, egy több napon át tartó kínzó izomláz pedig könnyen lehet, hogy hamar elveszi a kedvünket a mozgástól. Arról nem is beszélve, hogy ha nem fokozatosan szoktatjuk hozzá magunkat a sportoláshoz, akkor akár olyan sportsérüléseket is szerezhetünk, mint a zúzódás, rándulás, izom- és ínsérülés.

Fontos, hogy vásároljunk egy megfelelő futócipőt, melyeknek legfontosabb tulajdonsága az ütéscsillapítás képessége. Ez különösen akkor lényeges, ha beton terepen, vagy akár térköves burkolaton szeretnénk futni. A futás helyszínét egyébként is figyelembe kell venni a cipő vásárlásakor, hiszen a legtöbben futni a lakóhelyük közelében lévő utcákon (aszfalton, betonon, és térkövön) kezdenek el.

Bár ezek a helyszínek is alkalmasak lehetnek a futásra, mégis fontos elmondani róluk, hogy ezek a legkeményebb felületek, ezért, ha rendszeresen eljárunk futni, ám nem a megfelelő (ütéscsillapítással rendelkező) lábbeliben tesszük azt meg, akkor nagy eséllyel tesszük ki magunkat a sérüléseknek. Sokak szerint a térkövön és a betonon való futás hosszútávon elég kellemetlen tud lenni, főleg tempófutás esetén.

Ilyen esetben érdemes olyan futópályát keresni, amely a kemény beton és térkő helyett rekortán borítással rendelkezik, ezen ugyanis kímélni tudjuk a gerincünket, illetve a térdízületeinket is. Az ilyen futópályán ruganyosabbnak érezhetjük magunkat, így a futás is könnyebben fog menni, ez pedig főleg hosszútávon előnyös.

Megosztás

Az alábbi írások is érdekesek lehetnek számodra

Miért nem mindegy az, hogy milyen terepen kezdünk el futni?

2024. március 23.|

Ha fontos számunkra az egészségünk, akkor elengedhetetlen, hogy az életmódunkba beépítsük a rendszeres sportot is. Természetesen az sem mindegy, hogy milyen ételeket fogyasztunk. Életmódváltáskor érdemes elkerülni a fehérliszttel készült pék árukat és tésztaféléket, a túlságosan

Vegyük fel a harcot sporttal a szorongás és a depresszió ellen

2024. január 2.|

A depresszió napjainkban már népbetegségnek mondható, ennek ellenére kialakulásának okairól sokan sokféleképpen gondolkodnak. azt azonban mindenképpen fontos elmondani, hogy a betegség hátterében minden esetben a neurotranszmitterek egyensúlyának a felborulása áll.

A biztonságos sportolás a fogakat is védi

2023. október 13.|

A megfelelő technika és a megfelelő atlétika javíthatja a biztonságot. Ez minden sportágra érvényes, a motorsporttól a baseballig. Amikor két teniszező nekiront a hálónak, egy ügyes szögben elütött labda pontot szerez, miközben az ellenfél arcába